Regulamin odbywania wizyt i udzielania świadczeń medycznych w HADENT
Niniejszy Regulamin określa prawa i obowiązki Pacjentów HADENT (dalej zwanego Gabinetem) w zakresie odbywania wizyt i udzielania świadczeń zdrowotnych. Regulamin określa również zasady potwierdzenia wizyt, opłat rezerwacyjnych, skutków nieodwołania wizyt z odpowiednim wyprzedzeniem. Zaakceptowanie Regulaminu oznacza obowiązek jego stosowania i wiąże strony, stanowiąc element umowy o świadczenie usług medycznych.
- Świadczenia medyczne udzielane są w dni powszednie, w godzinach ustalonych indywidulanie według organizacji pracy Gabinetu.
- Gabinet udziela świadczeń zdrowotnych bezpłatnie, za częściową odpłatnością na zasadach określonych w obowiązujących przepisach prawa oraz zawartych umowach lub odpłatnie wg aktualnego Informacji o cenach świadczeń udzielają pracownicy Gabinetu. Cennik oraz wykaz udzielanych świadczeń dostępny jest również na stronie internetowej: www.hadent.pl
- Świadczenia medyczne odpłatne udzielane są bez skierowania, z wyjątkiem sytuacji, określonych w odrębnych przepisach.
- Badania diagnostyczne z dziedziny rentgenodiagnostyki udzielane na podstawie skierowania od lekarza, za wyjątkiem zdjęć RTG wewnątrzustnych. Pacjent ma obowiązek każdorazowo dostarczyć skierowanie przed udzieleniem świadczenia.
- Świadczeń udzielają wyłącznie pracownicy medyczni posiadający odpowiednie kwalifikacje do wykonywania świadczeń, potwierdzone dyplomami, certyfikatami, spełniający odpowiednie wymagania
- Udzielenie świadczenia zdrowotnego następuje po uprzednim dokonaniu rezerwacji na określony termin, ze wskazaniem dnia i godziny realizacji świadczenia zdrowotnego wedle obowiązującego w Gabinecie terminarza lub w przypadkach wynikających z odrębnych przepisów ze wskazaniem planowanego terminu udzielenia świadczenia. Rezerwacji może dokonać Pacjent, przedstawiciel ustawowy Pacjenta lub osoba upoważniona przez Pacjenta:
- bezpośrednio w Gabinecie,
- telefonicznie pod numerem: +48 604 21 41 74
- elektronicznie przy wykorzystaniu Internetu
- W przypadkach nagłych świadczenia udzielane są niezwłocznie. W pozostałych przypadkach świadczenia zdrowotne udzielane są w dniu zgłoszenia, o ile pozwala na to liczba pacjentów zgłaszających się tego dnia do Gabinetu, lub w terminie uzgodnionym z pacjentem albo zgodnie z kolejnością zgłoszeń na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
- W przypadku korzystania przez pacjenta ze świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych pacjent każdorazowo zobowiązany jest przedstawić dowód ubezpieczenia lub inny dokument potwierdzający prawo do świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych. W razie braku takiego dokumentu, świadczenia zdrowotne, w tym zaopatrzenie w leki i materiały medyczne, zostaną udzielone po złożeniu przez pacjenta stosownego oświadczenia, o którym mowa w odrębnych przepisach. Zasady odpowiedzialności finansowej pacjenta za złożenie niezgodnego z prawdą oświadczenia określają odrębne przepisy.
- W przypadku korzystania przez pacjenta ze świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych pacjent każdorazowo zobowiązany jest przy rejestracji przedstawić skierowanie, o ile przepisy szczególne uzależniają udzielenie takiego świadczenia od posiadania stosownego skierowania. W razie braku przedmiotowego skierowania podczas dokonywania rejestracji, pacjent może przedłożyć skierowanie nie później niż w terminie 14 dni roboczych od dnia dokonania wpisu na listę oczekujących. Niedotrzymanie ww. terminu powoduje skreślenie pacjenta z listy.
- W przypadku korzystania przez pacjenta ze świadczeń zdrowotnych finansowanych przez pracodawcę, ubezpieczyciela lub inny podmiot, pacjent zobowiązany jest przedstawić stosowne skierowanie lub inny konieczny dokument, co do którego obowiązek okazania wynika z umowy zawartej przez Gabinet z tymi podmiotami.
- Udzielenie świadczeń zdrowotnych z zakresu diagnostyki RTG również wymaga rezerwacji terminu.
- W trakcie dokonywania rezerwacji Pacjent, przedstawiciel ustawowy Pacjenta lub osoba upoważniona przez Pacjenta ma obowiązek, na wezwanie osoby dokonującej rejestracji, podać poprawne dane Pacjenta, niezbędne do wprowadzenia rezerwacji terminu i założenia Karty Pacjenta in. imię, nazwisko, numer PESEL, datę urodzenia oraz adres zamieszkania. Niezbędne jest również przekazanie danych umożliwiających bezpośredni kontakt z pacjentem w kwestiach organizacyjnych, związanych z udzieleniem świadczenia takich jak: numer telefonu kontaktowego, lub adres e-mail.
Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych dostępne na miejscu w Gabinecie lub na stronie www.
- Pracownicy recepcji, po przeprowadzeniu wstępnego wywiadu, umawiają pacjentów do lekarza zajmującego się danym rodzajem leczenia. Wizyty diagnostyczne, czy konsultacyjne umawiane są na 30-45 minut,; leczenie endodontyczne – od 60 do 120 minut. Wizyty u chirurgów, na których mają odbyć się zabiegi ekstrakcji umawiane są w przedziale czasowym od 45 do 90 minut. O długości trwania kolejnych wizyt decyduje lekarz w zależności od zaplanowanego rodzaju leczenia.
- Lekarze nie udzielają konsultacji telefonicznych oraz w formie wiadomości email.
- Imiona i nazwiska osób udzielających świadczeń zdrowotnych dostępne są w miejscu udzielania świadczeń. Dodatkowe informacje o lekarzach udzielających świadczeń zamieszczone są na stronie internetowej hadent.pl
- Dwa dni przed wizytą (w godzinach 8:00-20:00) wysyłana jest wiadomość SMS z prośbą o potwierdzenie obecności na umówionej wizycie do godziny 12.00 następnego dnia. Brak potwierdzenia do tej godziny oznacza odwołanie wizyty. W tej sytuacji Gabinet może wysłać informację o anulowaniu rezerwacji. Wizyty z zakresu implantologii oraz chirurgii mogą być potwierdzane z tygodniowym wyprzedzeniem.
- Gabinet zastrzega sobie możliwość zmiany lub odwołania terminu udzielenia świadczenia w sytuacjach losowych, niezależnych od Gabinetu. O zmianie lub odwołaniu terminu Pacjent jest bezzwłocznie informowany w drodze powiadomień SMS i/lub telefonicznie przez pracownika Gabinetu.
- Pacjent zobowiązany jest odwołać termin wizyty, na którą nie może się zgłosić, nie później niż 12 godzin przed planowaną wizytą. W przypadku wizyty trwającej dłużej niż 60 min, odwołanie wizyty powinno nastąpić nie później niż 48 godzin przez planowaną wizytą. Późniejsze odwołanie wizyty oznacza odwołanie wizyty z naruszeniem terminu.
- Gabinet ma prawo pobrania opłaty rezerwacyjnej, jako warunek konieczny przyjęcia rezerwacji na wizyty:
- trwające dłużej niż 60 min w wysokości 500 zł.
- Z zakresu leczenia implantologicznego, ortodontycznego, wybielania, leczenia metodą ICON, – 500 zł
- Z zakresu leczenia w podtlenku azotu – wizyta do 45 min – 220 zł, powyżej 45 min 300 zł
- W przypadku niestawienia się pacjenta pierwszorazowego na potwierdzoną wizytę – 220 zł
- Opłata może zostać wpłacona osobiście lub w drodze przelewu bankowego.
- Opłata rezerwacyjna, w przypadku odbycia wizyty, zaliczana jest na poczet ceny usługi.
- Opłata rezerwacyjna jest zwracana, w przypadku odwołania przez pacjenta wizyty z zachowaniem terminu, o którym mowa w pkt 14. W przypadku, gdy na potrzeby wizyty odwołanej w terminie, doszło do szkody wynikającej z wytworzenia wyrobu medycznego na zamówienie, Gabinet ma prawo potrącić koszty wytworzenia wyrobu na zamówienie z opłaty rezerwacyjnej.
- W przypadku nie stawienia się pacjenta na wizytę lub w przypadku odwołania przez pacjenta wizyty z naruszeniem terminu, opłata rezerwacyjna nie podlega zwrotowi. W tej sytuacji opłata stanowi odszkodowanie za utrzymywanie gabinetu w gotowości do świadczenia usługi oraz utracone korzyści w związku z faktem, że termin pacjenta pozostanie wolny, tj. niewykorzystany przez innego pacjenta.
- Odwołanie terminu przez Gabinet uprawnia Pacjenta do zwrotu opłaty rezerwacyjnej, o ile opłatę uprzednio pobrano. W przypadku niezłożenia przez Pacjenta w tym zakresie dyspozycji, opłata automatycznie zaliczana jest na rzecz kolejnej umówionej wizyty
- W przypadku zaakceptowanych planów leczenia, opłata wnoszona przez Pacjenta na poczet realizacji planu, stanowi zaliczkę.
- Koszty leczenia wynikają z cennika obowiązującego na dzień sporządzenia planu. W sytuacji zmiany cennika po dniu sporządzenia planu leczenia, plan leczenia realizowany jest według cen zmienionych. Pacjent przyjmuje do wiadomości, że w trakcie leczenia cennik może ulec zmianie. Podmiot leczniczy informuje Pacjenta o zmianie cennika wpływającej na zwiększenie kosztów realizacji planu leczenia. Informacja przekazywana jest bezpośrednio pacjentowi w rozmowie z obsługą gabinetu, jak również w sposób zwyczajowo przyjęty. Pacjentowi, po zmianie cen względem uprzednio ustalonych w planie leczenia, przysługuje prawo odstąpienia od umowy. Prawo odstąpienia wygasa najpóźniej z chwilą odbycia pierwszej wizyty w czasie obowiązywania nowego cennika i po poinformowaniu pacjenta o prawie do odstąpienia. Ważność planu leczenia może być ograniczona terminem.
- Proces udzielania świadczeń zdrowotnych rozpoczyna się w Rejestracji, gdzie Pacjenci zgłaszają się w celu zarejestrowania Podczas rejestracji Pacjent zobowiązany jest okazać:
- dokument tożsamości,
- skierowanie na świadczenia medyczne
- Z uwagi na specyfikę świadczeń zdrowotnych, opłata uiszczana jest przez Pacjenta w Rejestracji niezwłocznie po zakończonej wizycie, na podstawie informacji pochodzącej od lekarza. Po uregulowaniu należności Pacjent otrzymuje paragon/fakturę.
- Gabinet zastrzega sobie prawo do odmowy realizowania świadczeń wymagających rezerwacji terminu w przypadku Pacjentów, którzy nie uregulowali należności za udzielone świadczenia zdrowotne, do czasu uregulowania zadłużenia, z wyłączeniem stanu nagłego zagrożenia zdrowia i życia.
- Pacjent ma obowiązek zweryfikować poprawność danych osobowych na drukach, wydawanych przez pracowników Gabinetu. W przypadku zastrzeżeń, co do poprawności danych osobowych powinien zgłosić je przed skorzystaniem ze świadczenia
- W Rejestracji Pacjent zobowiązany jest złożyć oświadczenie dotyczące upoważnienia innych osób do zasięgnięcia informacji o stanie zdrowia i wglądu w dokumentację medyczną. Dodatkowo pacjent zobowiązany jest złożyć oświadczenie o zapoznaniu się z formularzem informacyjnym dot. zasad przetwarzania danych.
- Zgoda na udzielenie zabiegu musi być wyrażona przez Pacjenta każdorazowo, przed jego rozpoczęciem. Odmowa wyrażenia zgody uprawnia Gabinet to odmowy udzielenia świadczenia, chyba że Pacjent znajduje się w stanie zagrażającym życiu lub zdrowiu.
- W trakcie konsultacji lekarskiej Pacjent ma prawo do uzyskania wszystkich niezbędnych wyjaśnień, dotyczących postawionej diagnozy, a także zaproponowanego leczenia.
- Personel Gabinetu nie jest zobowiązany do udzielania świadczeń Pacjentom bez względu na ich Naganne zachowanie Pacjenta w postaci czynnej lub słownej agresji lub postępowanie niezgodne z postanowieniami Regulaminu grozi sankcją odmowy udzielania świadczeń zdrowotnych. Rażące naruszenia porządku uprawniają Gabinet do skreślenia z listy Pacjentów.
- Na rzecz Pacjentów naruszających porządek Gabinet będzie udzielać świadczeń wyłącznie w sytuacji nagłego zagrożenia życia lub Personel udzielający świadczenia zdrowotnego w sytuacji wykluczającej odmowę podlega ochronie, jaka przysługuje funkcjonariuszom publicznym na służbie. Szczególna ochrona funkcjonariuszy publicznych skutkuje zaostrzoną odpowiedzialnością karną Pacjenta oraz ściganiu popełnionego przestępstwa z oskarżenia publicznego.
- Gabinet prowadzi dokumentację medyczną osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych i zapewnia ochronę danych osobowych zawartych w tej dokumentacji oraz udostępnia ją zgodnie z właściwymi przepisami
- W pracowni RTG, zgodnie z obowiązującymi przepisami, badania wykonywane są wyłącznie na podstawie
- Dokumentacja medyczna lub wyniki badań (RTG) wydawane są przez pracowników Gabinetu przedstawicielowi ustawowemu Pacjenta lub osobie upoważnionej przez Pacjenta, po weryfikacji tożsamości.
- Gabinet zastrzega sobie prawo do zmian grafików przyjęć, zakresu i cennika usług.